Zdrowo i kolorowo – marynowana pierś kurczaka + duszone pomidory i papryka + złociste grzanki + sałatka z roszpunką

Pogoda ostatnio dosyć zmienna, a gdy pada lubię zjeść coś sycącego Takim daniem jest zdecydowanie marynowana w oleju rzepakowym z ziołami – rozmarynem i tymiankiem oraz czosnkiem pierś kurczaka podana z orzeźwiającą sałatką z duszonych pomidorów i papryki. Do tego dodajmy sałatkę z roszpunką z pomidorkami koktajlowymi i kiełkami z rzodkiewki + złociste i chrupiące grzanki w przyprawach … palce lizać 🙂
Ten przepis i połączenie jest piękne w swojej prostocie, a zarazem wyrafinowane. A do tego pobudza feerią smaków i kolorów, ma w sobie warzywa sezonowe i witaminy… Do dzieła!
Składniki:
3 płaty piersi kurczaka4 pomidory
2 żółte papryki
roszpunka
ok 8-10 pomidorków koktajlowych
opakowanie kiełków rzodkiewki
1 bagietka
olej rzepakowy
2 ząbki czosnku
świeży rozmaryn
świeży tymianek
przyprawy – sól, pieprz, przyprawa do zapiekanek
Przepis:
Piersi kurczaka zamarynować co najmniej na 4 godziny – natrzeć mięso olejem rzepakowym a następnie posypać solą i pieprzem. Posiekać w kostkę spora ilość świeżego tymianku i rozmarynu, obrać czosnek i posiekać –  9obłożyć nimi mięso, wstawić do lodówki.
W tym czasie kroimy w kostkę pomidory (najlepiej kupione ze znanej nam grządki), paprykę żółtą dla kontrastu, wrzucamy składniki na patelnię z niewielką ilością oleju rzepakowego, dodajemy przyprawy i smażymy 5 min. Następnie dolewamy 1/4 szklanki wody i dusimy pod przykryciem 10 min.
Po 4-5 godzinach od wstawienia do lodówki wyjmujemy mięso, smażymy je na patelni z niewielką ilością oleju rzepakowego ok 5-7min – mięso jest soczyste i jędrne.
W czasie smażenia  mięsa kroimy bagietkę pod kątem na plastry, smarujemy masłem i posypujemy z obydwu stron przyprawą do grzanek lub solą, pieprzem, suszoną pietruszką i smażymy na patelni na małym ogniu. Wykładamy roszpunkę, kroimy pomidorki koktajlowe na pół, posypujemy to kiełkami i skrapiamy olejem rzepakowym lub oliwą z oliwek z dodatkiem octu winnego.
podajemy danie jako całość – usmażone mięso, uduszone warzywa, sałatkę oraz grzanki.
P.S. Do sałatki możecie dodać uprażone ziarna słonecznika lub dyni, które dodatkowo dostarczą do posiłku kwasy Omega 6, żelazo, fosfor i magnez 🙂
Macie swoje sprawdzone przepisy na deszczową pogodę? 🙂

Kontent oraz zdjęcia pozyskane z archwialnej wersji strony – Pracownia Przyjemności.
Autorem i właścielem tekstów jest poprzedni właściciel strony.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *